Vergoeding treinkaartje bij vertraging

In dit artikel wordt omschreven hoe de vergoeding treinkaartje bij vertraging werkt.
Heeft u met de trein gereisd? En betrof dit een binnenlandse reis? Heeft u daarbij meer dan 30 minuten vertraging gehad? Dan kan het zijn dat u recht heeft op een vergoeding.

Het bedrag hangt af van het treinkaartje wat u heeft. Daarnaast is voor de hoogte ook de duur van de vertraging van belang. Is de vergoeding lager dan €2,30? Dan krijgt u niets terug. Het is dan niet zinvol om een aanvraag in te dienen.

Heeft de NS voor uw treinreis aangekondigd dat u vertraging zou hebben? Dan heeft u ook geen recht op een vergoeding. Werd de vertraging niet veroorzaakt door de NS maar een andere vervoerder? Dan vergoedt de NS de schade niet.

Heeft u niet ingecheckt? Dan heeft u geen recht op geld teruggave. Was er sprake van overmacht? Dan krijgt u tevens geen vergoeding.

Zijn bovenstaande uitzonderingen niet van toepassing? Dan kunt u via uw NS account geld terugvragen. Dien de aanvraag in binnen 3 maanden na de daadwerkelijke vertraging. Anders heeft u geen recht op de vergoeding.

Kijk op de website van de NS voor alle voorwaarden omtrent het indienen van een aanvraag.